Citroën C3 Aircross nás příjemně překvapil spotřebou a jízdními vlastnostmi, s některými řešeními v interiéru jsme však nebyli spokojeni.
Martin Domek, Pravda 10.10.2021 07:00 Citroën C3 Aircross PureTech 130 (2021) Foto: Martin Domek, Pravda
Citroën C3 Aircross má po faceliftu kompletně změněnou přední masku.
Hatchback C3 je na našem trhu jedním z klíčových modelů Citroënu, minimálně pokud jde o prodej. Za první pololetí tohoto roku se dostal i do první patnáctky nejprodávanějších aut na Slovensku a mezi cenově dostupnými modely se základní cenou pod 12 tisíc eur mu dokonce za zmíněné období patřilo z hlediska prodeje 2. místo. Před ním byl už jen dlouholetý bestseller Škoda Fabia.
Dvě různá auta
Stejný úspěch značka očekává od obnovených a designově pozměněného crossoveru C3 Aircross, který by měl patřit k nejsilnějším hráčům v kategorii malých městských crossoverů. Zda na to opravdu má, jsme zjišťovali v redakčním testu.
Obnovený C3 Aircross – exteriér
FOTOGALERIE
Citroën C3 Aircross PureTech 130 (2021)
Citroën C3 Aircross PureTech 130 (2021)
- 6Citroën C3 Aircross PureTech 130 (2021)
Citroën C3 boduje hlavně cenou, v základě je totiž stále těsně pod 12 tisíc eury. Za crossover C3 Aircross zaplatíte přibližně o 3 500 eur více. Ten však má již v základu výrazně silnější motor s výkonem 110 koní a 6-stupňovým manuálem, zatímco základní C3-ka nabízí 5-stupňový manuál a motor s výkonem 81 koní.
Navíc Aircross je podstatně větší a prostornější. Od C3-ky je se svou délkou 4 160 mm delší o 160 mm, širší o 20 mm a samozřejmě, protože jde o crossover, je také vyšší – a to o 123 mm. Jeho výška je 1 597 mm – a to bez lyžin. Aircross má také větší rozvor, definující vnitřní prostor. Ten má 2 604 mm, což je o 65 mm více, než nabízí klasická C3-ka. Celkově větší rozměry Aircross se samozřejmě projevují i na velikosti kufru. Zavazadlový prostor C3 Aircross má 410 litrů, což je o třetinu více, než nabízí klasická C3-ka.
V interiéru je asi největší změnou 9-palcový … Foto: Pravda, Martin Domek
V interiéru je asi největší změnou 9-palcový displej infotainmentu. Pod ním si všimněte neestetický výřez, v němž by jinak byl ovladač příplatkového systému Grip Control pro kontrolu trakce.
Toto obsáhlejší srovnání uvádíme proto, že už jsme se setkali s názorem, že C3 Aircross je jen takovou „oplášťování a vyšší verzí“ klasického hatchbacku C3. Není to pravda. Je to úplně jiné auto, postavené navíc na odlišné platformě, které je třeba porovnávat spíše s modely jako Renault Capture nebo SEAT Arona.
https://denik-praha.cz/upravy-noveho-stavebniho-zakona-zkomplikuji-situaci-na-realitnim-trhu/
https://prahaextra.cz/zamereno-na-pozemek/
https://webpraha.cz/zbavte-pradlo-bakterii-a-kvasinek/